
VW Polo - Autóhifi beépítés referenciák
Van néhány olyan autó Debrecen útjain, amelyek ugyan nem vonzzák mágnesként a tuningőrültek tekintetét...
A következő Polo is a fent említettek közül való, kívül-belül semmi extra, csak a brutális hang. Miért brutális? Kevés olyan, „hétköznapi” (tehát nem profi) demó vagy hangnyomás-autó beépítéssel találkoztam, amely 1 mélysugárzóval is, nagyobb hangerőn, kb. fél centis mozgásra kényszeríti az első szélvédőt és emellett még gyönyörű hangot is produkál. Ritka, de van ilyen!
Az autó tulajdonosának már nem ez az első rendszere, a jelenlegi állapot kb. négy év folyamatos fejlesztés eredménye. Ha valaki túl van már több rendszervariáción, akkor abban már megérlelődik, mi az ami fontos egy rendszer kialakításakor és mi az ami nem.
A hangerő önmagában nem minden, sőt hajmeresztő dolog hangosan hallgatni egy olyan hifit, ami még alacsony hangerőn is fülsértően szól.
Mi az az összeállítás, amellyel a kívánt hatást elérhetjük?
Egy egészen egyszerű rendszer, az anyagi kereteket is mérlegelve, a lehető legjobb komponensekből összeállítva. A jelforrás egy KENWOOD KDC6021MP mp3 cd-rádió, innen indulnak a jelek hátra a csomagtartóba, ahol egy érdekes vagy inkább praktikus megoldással találkozhatnak a kíváncsi szemek.
A két izmos kétcsatornás RODEK R2180A erősítő, nem az általában megszokott „üléshátuljáracsavarozós” módszerrel lett beépítve. A helytakarékosság és az erősítők védelme miatt a debreceni ACR szerelői úgy gondolták, hogy tíz centiméterrel megemelik a csomagtartó padlószintjét, ezzel helyet biztosítva, az erősítőknek, az ALFATEC 1.5F kondenzátornak, valamint az egyéb ritkán használatos, a csomagtartóban általában csak bedobált tartozékoknak, mint például emelő, izzókészlet, stb.
Mindkét erősítő tartalmaz beépített hűtőventillátorokat de így, hogy zárt helyre kerültek, a megfelelő hűtésről még két plusz ventillátor gondoskodik, amelyeket az erősítők hőkapcsolói indítanak be. A lezárt alsó szinten lévő elektronikákra egy plexi ablak enged bepillantást, amely szükség esetén kicserélhető egy ugyanilyen méretű, a csomagtartó belső kárpitozásával megegyező színű szövetezett darabbal és így, az autó hátsó része akár a normál funkciójára is használható.
Ezek tetején trónol egy igen dekoratív kivitelű mélysugárzó láda, melyet a két erősítőből az egyik, hídba kötve táplál, benne az EMPHASER cég egyik legnagyszerűbb mélysugárzója az E12 SPL, amely a maga csaknem 20kg-os súlyával, tripla mágnesével, kuriózumnak számít a kategóriájában.
Hangminőség terén, már jó néhány szaklap díját magáénak tudhatja ez a hangszóró, sőt sokáig tanyázott a Német mélysugárzó rangsorolás első helyén is.
A másik erősítő hajtja az első ajtókban lévő RODEK RC164RP első szettet, mely neodymium mágnesének, speciális ribbon magassugárzójának, valamint az erősítő igényes hangjának köszönhetően, kényezteti az elől ülőket.
Az erősítők tápellátásáról egy EXIDE spirálcellás akkumulátor gondoskodik, a tápvonal pedig 2 pár 35mm-es kábelből áll.
És végül hogy szól mindez összességében… Mit is mondjak? Súlyos élmény! Így már érthető miért az a rengeteg kupa és a hozzá tartozó első helyezések!
Hozzászólások VW Polo - Autóhifi beépítés referenciák cikkünkhöz:
Kezelhetjük az adataidat?
Alulírott, az "Elfogadom és küldöm" gomb megnyomásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom, akár egy kattintással.